مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 مرداد 1400 ساعت 05:352021-08-15فناوري

ویدئو | در فضای مجازی مخاطب فعال هستید یا منفعل؟


اکثر پیام های بدون منبع در فضای مجازی دارای اطلاعاتی کاملاً غلط است که جعلی بودن آن ها با یک بررسی ساده و جست وجو در اینترنت مشخص می شود اما بسیاری از مخاطبان بدون ذره ای تردید آن ها را می پذیرند - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سوادرسانه خبرگزاری فارس، اگر خبری را درباره آتش سوزی جنگل های ایران در شبکه های اجتماعی بخوانید و تصاویری در این خصوص مشاهده کنید چقدر این خبر را باور می کنید؟ آیا تحت تأثیر این پیام قرار می گیرید یا درباره صحت آن تحقیق می کنید؟ بهتر است بدانید مخاطبان پیام ها در شبکه های اجتماعی به دو دسته فعال و منفعل تقسیم می شوند.

مخاطبان فعال مواجهه هوشمندانه و نقادانه ای با پیام های فضای مجازی دارند اما مخاطبان منفعل هر خبری را به راحتی می پذیرند و تحت تأثیر آن قرار می گیرند.

از این رو بعضی خبرها فقط برای تأثیرگذاری بر روی مخاطبان منفعل در فضای مجازی تولید می شوند.

اکثر پیام های بدون منبع در فضای مجازی دارای اطلاعاتی کاملاً غلط است که جعلی بودن آن ها با یک بررسی ساده و جست وجو در اینترنت مشخص می شود اما بسیاری از مخاطبان بدون ذره ای تردید آن ها را می پذیرند.

استفاده از تصاویر حوادث قدیمی در اخبار جدید یکی از شیوه هایی است که در این خبرها دیده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ویدئو | در فضای مجازی مخاطب فعال هستید یا منفعل؟

ویدئو | در فضای مجازی مخاطب فعال هستید یا منفعل؟